Hry psané v Pascalu

Co jsem kdy napsal, píšu a mám v plánu napsat. Řazeno chronologicky odshora dolů. Přeji příjemnou zábavu :-).

ZIP Válka v Iráku (234 kB) - akční střílečka na motivy událostí z roku 2003. Obsahuje jednu misi za Irák, jednu za USA a jeden extra bonus.
Byl to první (a víceméně úspěšný) pokus plynule rozhýbat několik nezávislých objektů, ukládat obrázky a podobně. Zdroják nekompletní. Ke spuštění je potřeba, abyste měli v počítači disk C:, na který se dá zapisovat (ukládání nastavení a tak).
16barevná BGI grafika, 640x480, ozvučeno pc-speakerem, používá myš.
Fotky: GIF hlavní menu, GIF kousek intra, GIF mise za Irák, GIF mise za USA a bonusový GIF souboj George a Saddáma.

ZIP Housenka - leze po zahrádce, žere náhodně se objevující listí a léčivé bylinky a vyhýbá se (většinou) hromádkám jedu. Je to neoficiální předělávka jedné javovské hry na mobily, takže můžete kvalitu provedení porovnat s profesionálním originálem :-). V programu jsem poprvé použil operace s paletou a dynamické struktury (vlastně jsem tuhle hru psal hlavně proto, abych si tyhle věci vyzkoušel).
16barevná BGI grafika, 640x480, bez zvuků, ovládání klávesnicí.
GIF Fotka z menu a GIF ze hry.
Novinka: přidána zjednodušená verze zdrojáku, která jde přeložit i ve FP a snad pro libovolný OS.

ZIP pUsher (110 kB) - malá, ale docela zábavná oddychovka. Jde o logickou hru, kde cvrnkáte s barevnými kuličkami. Když jsou vedle sebe tři a víc od stejné barvy, mizí. Hraje se buď o body nebo o zmizení všech kuliček na ploše, existují celkem čtyři varianty hry. Další levely pro režim Hlavolamy si můžete sami tvořit (a když mi pak nějaký pošlete, budu rád :-) ).
Nápad není můj, tak "trochu" jsem okopíroval Pushera od JoWoodu, takže kdo ho zná, ten ví, o čem je řeč.
256barevná bankovaná VESA grafika, 640x480, zvuky žádné, používá myš.
GIF Fotka ze hry.

Kosmostřelci - kosmická střílečka (jak už název napovídá) pro dva hráče, částečně inspirovaná "realtime" deskovkou Galaxy trucker od Vládi Chvátila a komiksem o Starcopovi (vyšel kdysi v Ábíčku). Co ji odlišuje od ostatních kosmických stříleček je to, že tady si svoje rakety stavíte sami přímo ze součástek (součástí hry je i editor) a veškerá rychlost, obratnost, vytrvalost, odolnost i výzbroj je tedy plně ve vašich rukou - létá se podle platných fyzikálních zákonů.
Hrát můžete buď oba na jednom počítači, nebo každý na svém, pokud je propojíte sériovým kabelem (COM).
Ke stažení tady máme:
ZIP Spustitelné soubory a nezbytná data (237 kB) - nutné minimum pro spuštění hry. Přibaleny jsou dvě základní lodě a jeden obrázek na pozadí.
ZIP Sada dalších 13 pozadí (1,3 MB), většinou autentické fotky z Hubblova teleskopu, © NASA.
ZIP Dalších 8 lodí nejrůznějších tvarů i velikostí.
ZIP Zdrojové kódy (217 kB), komplet včetně použitých jednotek.
ZIP Angličtina - stačí rozbalit, obsah nakopírovat do adresáře s hrou a je přeloženo.
Technické detaily: 256barevná bankovaná doublebufferovaná SVGA grafika, 640x480, beze zvuku, používá myš.
Fotky: GIF hlavní menu, GIF orbitální dok alias editor lodí, GIF úvodní obrazovka kabelové hry, GIF sestřel si svého Hubbla :-), JPG záběr z bitvy, v pozadí galaxie NGC2397.

Starcop ukončeno - můj dlouholetý megaprojekt. Sloužil hlavně jako zdroj motivace k učení se nových postupů a vymýšlení algoritmů (nevěřili byste, kolik užitečných vedlejších produktů se při tvorbě jedné hry nakupí :-) ). Jak šel čas, ztrácel jsem postupně chuť do další práce. Hlavně proto, že jsem engine založil na dost primitivních základech, takže bych ho musel buď úplně přepsat, nebo se dál nimrat ve zbytečně složitém a neohrabaném systému a nakonec stejně nebýt spokojen s výsledkem. Takže s Hvězdným policajtem končím. Pokud vás zajímá, do jakého stadia program dospěl, můžete si stáhnout kompletní ZIP zdrojáky - dá se z nich vytěžit pár zajímavých a dále využitelných algoritmů.

ZIP MENTOS - simulátor magického souboje z LARPů Gawain a Awain. Zabíračka na paměť a logiku, vhodná zejména jako trénink před skutečnou akcí :-). Hraje jeden hráč proti počítači, na výběr je z několika úrovní obtížnosti a inteligence soupeře. Multiplayer pochopitelně není - jestli se vás sejde víc, počítač nepotřebujete.
Textový režim, beze zvuku, ovládání klávesnicí. Doba vývoje asi tři dny, podle toho to taky vypadá.
Fotky: GIF hlavní menu, GIF hra na nejnižší obtížnost a GIF hra pro experty, co nepotřebují žádnou nápovědu.

Projekt Dungeon ukončeno byl původně Soul_dracův nápad. Měla to být hra na způsob Dungeon Mastera: procházíte temnými chodbami, bojujete s nestvůrami a řešíte logické úkoly. Engine je krokový S/J/Z/V pseudo3D s předgenerovanými texturami, rozlišení VGA 320x200 a zvuky přes Sound Blaster. V plánu byl skriptovací systém, který by umožnil tvořit nové levely bez nutnosti kompilace hlavního programu. Zatím vyšlo jenom ZIP první beta demo, ve kterém si můžete vyzkoušet základní mechanismy hry v náhodně splácaném prostředí. Od té doby vývoj o kousek pokročil (fungují zvuky, je doladěná grafika prostředí a inteligence potvor, částečně funguje editor), ale na další pokusy o dokončení už nemám náladu. Možná někdy...

Projekt Age of Anything nosím v hlavě už řadu let. Má to být tahová strategie z prostředí fantasy, která by kombinovala to nejlepší z King's Bounty, Civilizace, Heroes of Might and Magic a Age of Wonders: těžbu surovin, rozvíjení měst, nakupování vojáků, RPG prvky u hrdinů, diplomacii, boj a kouzla. Programovat jsem ještě nezačal, tedy až na malý ZIP technologický experiment zkoumající možnosti pohybu po mapě.

ZIP Koules (první demo) - port první spustitelné pracovní verze z Linuxu do Dosu a z céčka do Turbo pascalu. Originál od Jana Hubičky (Jahusoft) najdete na téhle adrese. Asi si někdy sestavím linuxovou mašinu a zahraju si plnou verzi :-). Portovat ji nejspíš nebudu, dalo by to strašně moc práce.
SVGA grafika, beze zvuku, ovládání klávesnicí (šipky). Cílem hry je vystrkat ostatní koule mimo obrazovku. Bonus A přidává rychlost, M hmotnost.

ZIP Pišqorky - klasické piškvorky pro dva hráče: jeden kreslí kolečka, druhý křížky a kdo jich první udělá pět v řadě, vyhrál. Můžou hrát dva lidi, člověk proti počítači nebo počítač sám proti sobě (to většinou končí remízou). Umělá "inteligence" hraje mechanicky podle pevně daných priorit a občas to okoření náhodným výběrem mezi několika stejně výhodnými tahy, úplně blbá není, ale ani žádný velmistr.

Reklamy: